måndag 7 december 2015

7 december: En bild på det roligaste minnet från i år


I somras så åkte jag och mamma på mor och dotter-resa. Ganska spontant och väldigt härligt. Jag fick för mig att jag absolut ville till Budapest och mamma tyckte det lät spännande. Så vi åkte till badhusens stad. Det var otroligt varmt, runt 40 grader, så vi bestämde oss för att testa de där varma källorna utomhus så att vi kunde njuta av solen också. 
Det fanns så sjukt mycket bassänger och var så otroligt härligt och jag tyckte att vi skulle boka massage. Ungrare är inte speciellt serviceminded men efter lite letande hade vi lyckats boka massage.

 Det kom en nätt kvinna och hämtade oss och vi tänkte att hon såg ut som en bra massör. Hon ledde oss till några hus bort och fram till ett skynke som hon smet innanför. Efter en stund drogs skynket bort av en gigantisk man med rakat huvud, långt skägg och muskulösa tatuerade armar. Jag och mamma blev så paffa att vi tog ett steg tillbaka. Han kunde ingen engelska men efter lite teckenspråk förstod vi att han var massören, vi skulle inte få massage samtidigt utan en och en och jag skulle börja. Det är såklart väldigt fördomsfullt att bli rädd för en sån här jätteman, men han var som hämtad ur en maffiafilm... Han var såklart jätteduktig på att massera, han var ju så stark. Och vi båda var nöjda och glada efteråt.
Vi har skrattat så mycket åt när skynket drogs bort, våra miner skulle man vilja haft på film!




*Detta är en del i Kajsons julkalender - vill du också vara med så kan du läsa mer här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar